Dumlupınar Faciası

 Dumlupınar Denizaltısı 1950'de Marshall Yardımı kapsamında Türk donanmasına devredilmişti.

Dumlupınar da donanmaya ait diğer gemilerle birlikte Gölcük’e dönmek üzere Çanakkale Boğazı’na girmiş, karanlık sularda ilerliyordu.

Saat 02.10 civarında denizaltının gözcüsü acı acı bağırarak önlerinde büyük bir geminin olduğunu haber verdi. Karşıdan süratle yaklaşan gemi, Naboland isimli gemiydi.

Naboland, Dumlupınar ile Çanakkale Boğazı’nın en dar ve kavisli noktalarından Nara Burnu civarında karşı karşıya gelmişti.

Birkaç dakika sonra, saatler 02:15’i gösterdiğinde denizaltı, kaçmaya çabaladığı şileple korkunç bir şekilde çarpıştı. Naboland, denizaltının gövdesinde derin bir yara açmış ve neredeyse 50 metre sürüklemişti.

8 denizci denizaltının güvertesinden suya savrularak kurtulsa da denizaltıdaki denizciler o kadar şanslı olmayacaklardı. Su alan denizaltı ağır ağır boğazın karanlık sularına gömüldü.

Saatler süren kurtarma çalışmaları ne yazık ki sonuç vermedi. kıç torpido dairesinde mahsur kaldığı anlaşılan 22 denizci ise saatlerce kurtarılmayı bekleyeceklerdi.

Telsizin başındaki Astsubay Selami Özben haricindeki denizciler, oksijeni tüketmemek için aralarında konuşmamış, sigara bile içmemişlerdi. Ne var ki çalışmalar bir sonuç vermedi.



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.