Köfte Üstü Kremşanti
Bu kavram aslınsa dijital pazarlama veya sosyal medya pazarlaması kavramlarının şah damarıdır.
Yani şöyle ki "köfte" her zaman her yerde görmeye alışkın olduğumuz, bir çok restoranda işletmede rahatça ulaşabildiğimiz hatta ve hatta evde bile rahatlıkla yapabildiğimiz bir yiyecek.
Elimizde bulunan telefonda veya bilgisayarda bir köfte reklamı gördüğümüzde ne kadar dikkatimizi çeker ki? Bizi ne kadar etkileyebilir, bize ne kadar farklı gelebilir ki? Affedersiniz ama "bok" fotoğrafı bile düz köfte fotoğrafından daha çok dikkat çeker. Çünkü insanlar alışılmış şeylere dikkat etmezler. Alışılmış şeyler insanların beğenisini veya ilgisini çekmez. Sosyal medya veya dijital medya dediğimiz platform ise insanların ilgisine muhtaç olduğumuz yerdir.
Eğer köfte üzerine krem şanti koyup bunu fotoğraflar veya videolarsanız işte bu dikkat çekecektir. Çünkü alışılmışın dışında, normal olmayan bir şeydir. Tadı iğrenç olabilir, düşüncesi bile kötü olabilir ama deneyin bunu, göreceksiniz ki alışılmışın dışında olana ilgi gösteriyoruz.
Sosyal medya fenomenlerinim bir kısmının ilk çıkış noktalarını araştırın. Abuk subuk hareketler veya videolar ile zıplama yapmışlardır.
Nusreti ele alalım. Bu ülkenin insanları ete bu kadar uzakmıydı da nusret böyle popüler oldu? Mangala gitmek diye bir kavram var bu ülkede, yüzyıllardır hayvancılıkla uğraşmış bir milletiz. Her köşe başında dönerci yada kebapçısı olan bir ülkeyiz. Ama nusret nasıl patladı? Cevabı çok basit : Eti tokatladı. Onu show malzemesi yaptı. Yukarıda ki deyimle köfte üzerine krem şanti yaptı.
Bir diğer örnek Czn Burak. Seveni ve sevmeyeni eşit olan bu fenomeniz de aynı şekilde show yaparak farklı olarak çoktan Üsküdarı geçti. Yapmamız gereken şey çok basit farklı olmak farklı olmak farklı olmak.